Detta automatfoto på Samuel och Leo satt i köket på Eriksbergsgatan ovanför en kontakt. De hittade varandra på dagis och har varit bästa vänner sedan dess. Bilden hänger fortfarande med och finns nu framför mitt skrivbord i arbetsrummet.
Detta automatfoto på Samuel och Leo satt i köket på Eriksbergsgatan ovanför en kontakt. De hittade varandra på dagis och har varit bästa vänner sedan dess. Bilden hänger fortfarande med och finns nu framför mitt skrivbord i arbetsrummet.
Detta är en bild från staden Ocha i Norra Sachalin. Året är 1990 och jag reser i Anton Tjechovs fotspår.
Bland alla kvarlämnade foton finns många automatfoton. Detta är en favorit; Samuel och jag.
Hotel Danieli är ett furstepalats i Venedig från 1300-talet. Det är ett av hotellen i filmen ”Hotellet”.
Ett pressleg från DDR. Jag och Björn Cederberg var i Östberlin för att filma dramatikern Heiner Müller. Jag kommer aldrig att glömma hans enorma arbetsrum med ett tiotal skrivbord. Ett för varje projekt.
Här är min pappa och hans familj. Från vänster till höger: min faster Molly, farmor Mina, pappa Ingemar, farfar Alf.
En bild på scenografen Charles Koroly och jag. Vi befinner oss i ett gammalt gasverk i Hjorthagen. Vi letar efter en inspelningplats till kortfilmen ”Förr i världen”. Fotograf är Charles äldsta son Cosmo.
En alternativ affisch till filmen ”Hotellet” av Cilla Ramnek.
Den här bilden satt i mitt arbetsrum på filmhuset när jag regisserade min första långfilm ”Sommaren”.
Cilla Ramneks målning är hämtad från en scen ur min första långfilm ”Sommaren”. Det var ett förslag till filmaffisch.
En pressbild från min andra kortfilm ”Sprickan”. Den blev uttagen till kritikerveckan, Semaine de la critique, i Cannes 1992.